عناوين موضوعي
.
.
.
جستجو:
اخبار عمومي
تغذيه دوران بارداري
سه شنبه 31 فروردين 1395
بیماری پوستی ویتیلیگو
پنج شنبه 19 فروردين 1395

.
مناسبت ماه
بسیج کاهش مصرف روغن و چربی های خوراکی
بسیج کاهش مصرف روغن و چربی های خوراکی
.
نظرسنجی
روزانه مجاز هستیم برای حفظ سلامتی خود چه مقدار نمک مصرف کنیم :

5 گرم معادل با یک قاشق چایخوری
10 گرم معادل با دو قاشق چایخوری
کمتر از 3 گرم در روز
بسته به ذائقه هر فردی میتواند به مقدار های متفاوت از نمک استفاده کند

.
تغذيه در قرآن و حديث


پیامبر خدا (ص): مادر همه داروها، کم خوری است. (المواعظ العددیّة، ص 213)

امام علی (ع): کم خوری، مانع بسیاری از بیماری های جسم می شود. (غررالحکم، 6768 ،عیون الحکم و المواعظ ، ص 370، ح 6248)

آرشيو

.
عنوان هاي اصلي تغذيه

 

 

.
خدمات الکترونیک


.
پيام هاي تغذيه‌اي
تغذيه و سلامت قلبنوروزیارزش غذايي نانگروه میوه‌ها و سبزی‌هاارتقا مصرف لبنيات
•    ميوه ها منابع غني ازانواع ویتامین‌ها, آنتی‌اکسیدان‌ها, انواع املاح‌ و فیبر مي باشند.
•    آنتی‌اکسیدان‌ها مواد سلامت بخشی هستند که شادابی و سلامت پوست، کاهش فرآیند پیری و مبارزه با عومل سرطان‌زا  از مهم‌ترین خواص آن‌ها مي‌باشد.
•    میوه های غنی از ویتامین ث شامل انواع مرکبات (مانند پرتغال، نارنگی، لیمو ترش، لیمو شیرین) و انواع توتها می باشد که در ترمیم زخمها و افزایش جذب آهن نقش مهمی دارند
•    میوه های غنی از ویتامین آ عبارتند از طالبی، خرمالو، شلیل و هلو که مصرف این گروه نیز در جلو گیری از خرابی و خشکی پوست، افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت و سلامت چشم نقش مهمی دارند.
.
رسانه هاي آموزشي
.
پيوندها
.