٠٧:٤٨ - چهارشنبه ٢٦ تير ١٣٩٨

دچار سنگ کلیه هستید، مصرف نوشابه و ماءالشعیر را محدود کنید
سنگ کلیه به ذرات کوچک و سختی در کلیه گفته می شود که بیشتر در دهه های چهارم و پنجم زندگی فرد را درگیر می کند. کسانی که سابقه ی خانوادگی سنگ کلیه دارند 2 برابر دیگر افراد در معرض ابتلا به سنگ کلیه هستند.

٠٨:١٤ - سه شنبه ٢٥ تير ١٣٩٨

مراقب مصرف مواد غذایی حاوی شربت فروکتوز باشید
شربت ذرت با فروکتوز بالا (HFCS) یک نوع قند مصنوعی ساخته شده از شربت ذرت است.بسیاری از کارشناسان معتقدند که شکر و HFCS عوامل کلیدی در اپیدمی چاقی امروز هستند. HFCS و قند نیز با بسیاری از دیگر مسائل بهداشتی جدی، از جمله دیابت و بیماری قلبی مرتبط هستند.

٠٧:٣٣ - دوشنبه ١٠ تير ١٣٩٨

اگر مبتلا به استئوآرتریت(آرتروز) هستید مصرف سیب زمینی و پیاز را محدود کنید
استئوآرتریت یا آرتروز بیماری تحلیل برنده ی مفاصل ، شايع ترين فرم آرتریت است. آرتریت به معنای التهاب مفصل است. در واقع استئو آرتریت یک بیماری مفصلی مزمن است که د آن غضروف مفاصل تحمل کننده وزن بدن تحلیل می رود.

١٠:٠٢ - شنبه ١ تير ١٣٩٨

رژیم تعیین جنسیت، تهدیدی برای سلامت جنین
عواملی مانند وضعیت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، داشتن کودکانی از هر دوجنس و یا حتی از دست دادن فرزند و تمایل به داشتن فرزندی از همان جنس باعث می شود که خانواده ها متمایل به داشتن فرزندی با جنسیت خاصی باشند.

٠٨:٢٢ - دوشنبه ٢٣ ارديبهشت ١٣٩٨

هرآنچه که باید از بیماری پرفشاری خون بدانید
فشار خون در واقع همان نيروي خون است كه بر رگ­ها وارد مي­شود. قلب خون را به درون رگ­ها پمپ مي­كند و به اين ترتيب خون در تمام بدن حمل مي­شود. امروزه فشار خون بالا يكي از مشكلات بهداشتي در جهان محسوب مي شود.

٠٨:١٠ - شنبه ٢١ ارديبهشت ١٣٩٨

در هوای آلوده مصرف یک ماده غذایی خاص را فراموش نکنید
آلودگی های محیطی می تواند از طریق تداخلات انسانی و یا پدیده های طبیعی اتفاق افتد. آلودگی های محیطی در هوا، مهمترین عامل خطر در بروز بیماری های تنفسی، ریوی، آسم، پوستی، چشمی، سرطان و به مرور زمان باعث آلزایمر و پارکینسون شوند.

٠٨:٥٢ - شنبه ١٤ ارديبهشت ١٣٩٨

الگوی غذایی در ماه مبارک رمضان چگونه باید باشد؟(2)
در ماه مبارك رمضان نيز مانند هميشه پيروي از برنامه غذايي متنوع و متعادل شامل 6گروه اصلي غذايي (نان و غلات، ميوه ، سبزي، گوشت و تخم مرغ،حبوبات و مغزها، شير و لبنيات) ضروري است. با رعايــت تـنوع و تعادل در مصرف غذا نيازهاي تغذيه اي شامل آب، املاح، ويتامين ها، مواد معدنی، پروتئين و انرژي مورد نياز بدن، تامين مي شود.

٠٨:٢٦ - چهارشنبه ١١ ارديبهشت ١٣٩٨

الگوی غذایی در ماه مبارک رمضان چگونه باید باشد؟(1)
در ماه مبارك رمضان نيز مانند هميشه پيروي از برنامه غذايي متنوع و متعادل شامل 6گروه اصلي غذايي (نان و غلات، ميوه، سبزي، گوشت ،حبوبات و مغز ها ، شير و فرآروده های لبنی ) ضروري است. در این ماه هم با رعايــت تـنوع و تعادل در مصرف غذا نيازهاي تغذيه اي شامل آب، املاح، ويتامين ها، مواد معدنی، پروتئين و انرژي مورد نياز بدن را می توانید تامين مي شود.

١١:٢٥ - شنبه ٧ ارديبهشت ١٣٩٨

بهترین غذاهای مفید برای حفظ سلامت چشم
آیا چشمان شما تمامی مواد مغذی مورد نیاز جهت پیشگیری از کاتاراکت ( آب مروارید)، دژنراسیون ماکولار و سایر بیماریهای چشمی را در اختیار دارند؟ این مطلب اطلاعاتی درباره غذاهای مفید برای سلامت چشم می دهد.

٠٩:٣٠ - شنبه ٣١ فروردين ١٣٩٨

مدت زمان نگه داری برخی از مواد غذایی به صورت تازه پس از بازکردن بسته بندی آن را بدانید
هنگامی که شما یک ماده غذایی را خریداری می کنید تاریخ تولید آن می تواند اطلاعاتی در خصوص میزان تازگی آن به شما بدهد. اما پس از آوردن ماده غذایی به خانه و باز کردن آن، رطوبت، نور و هوا می تواند طعم های آن را تغییر دهد و منجر به خراب شدن سریعترآن شود. در اینجا اطلاعاتی در خصوص چگونگی حفظ برخی از غذاهارا می توانید بدست آورید.

٠٨:٣٥ - دوشنبه ٢٦ فروردين ١٣٩٨

آيا مصرف روغن براي سلامتي مضر است؟
چربی ها و روغن های خوراکی نقش مهمی در تغذیه انسان دارند. مقدار کافی چربی در رژیم غذایی برای حفظ سلامتی ضروری است. هر فردي روزانه بايد 25 تا 30% انر‍ژي مورد نياز روزانه خود را از چربي ها و روغن دريافت كند.

١٠:٤٤ - شنبه ٢٤ فروردين ١٣٩٨

آیا اطلاعات منتشر شده از فواید استویا واقعیت دارد؟
امروزه به دلیل افزایش بیماری هایی مانند چاقی و دیابت، کاهش کالری مواد غذایی مصرفی مورد توجه قرار گرفته است. کالری را می‌توان از طریق جایگزین کردن شکر با شیرین کننده‌های کم کالری کاهش داد. در ابتدا استفاده از شیرین کننده های مصنوعی به جای شکر از جمله ساخارین، آسه سولفام و... مورد توجه قرار گرفت. اما در سال‌های بعد مشخص شد که مصرف این شیرین کننده‌ها بدون ضرر نیست. بنابراین توجه به سمت شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند استویا جلب شد.

٠٨:٤٢ - دوشنبه ٥ فروردين ١٣٩٨

شعار روز جهانی بهداشت2019 "پوشش همگانی بهداشت"
پوشش همگانی بهداشت هدف نخست سازمان جهانی بهداشت است.کلید دستیابی به این هدف حصول اطمینان از این امراست که هرکسی بتواند به مراقبتهای مورد نیاز خود در هر زمان که به آن نیاز دارد دسترسی داشته باشد.

٠٨:٣٤ - دوشنبه ٢٠ اسفند ١٣٩٧

تغذیه در سفر های نوروزی
با نزدیک شده به ایام نوروز و تعطیلات سال نو اگر قصد به سفر دارید ، با رعایت چند نکته ساده تغذیه ایی سلامت خود را تامین و سفری دلپذیر را تجربه نماييد.

٠٨:٢٤ - سه شنبه ١٤ اسفند ١٣٩٧

آیا رژیم سم زدایی تاثیر گذار است؟
سم زدایی مطلب جدیدی نیست. هزاران سال است که انسان تلاش کرده است بدن خود را از سموم پاکسازی کند. علاقه زیاد در زمان حاضر به سم زدایی، نشانگر نگرانی در مورد انواع چیزهایی مانند پاتوژن‌های در حال ظهور، سرب در اسباب بازی ها، جیوه در ماهی، سیگار کشیدن در هوا، آلودگی رودخانه ها و دریاچه ها، مواد شیمیایی مصنوعی و... است. اما آیا واقعا رژیم های سم زدایی رایج موثر هستند؟

٠٩:٣٠ - يکشنبه ١٢ اسفند ١٣٩٧

با رعایت چه نکاتی از اضافه وزن در ایام عید پیشگیری کنیم؟
درايام ديد و بازديد هاي نوروز ي، معمولا برنامه غذايي روزانه تغيير مي كند و اين تغييرات ممكن است سلامت هموطنان را به خطر بيندازد. يکي از مشکلات اساسي که اکثر مردم ( به ويژه افرادي که از برنامه غذايي کاهش وزن استفاده مي کنند ) در ايام نوروز با آن مواجهند ، اضافه وزن ناشي از مصرف زياد شيريني ، شکلات ، آجيل و ... است

٠٨:٤٩ - سه شنبه ٧ اسفند ١٣٩٧

اصول کلی تغذیه تکمیلی کودکان
شيرمادر تا پايان شش ماهگي به تنهايي و بدون اضافه كردن هيچ نوع غذاي كمكي براي رشد طبيعي شيرخوار كافي است.بعد از شش ماهگي نيازهاي غذايي شيرخوار فقط با شيرمادر تأمين نمي‌شود و كودك بايد از غذاهاي نيمه جامد استفاده نمايد. در صورتيكه كودك با توجه به كارت رشد، كمبود وزن داشته باشد

١٤:٠٤ - دوشنبه ٦ اسفند ١٣٩٧

چطور فساد مواد غذایی را تشخیص دهیم؟
غذاي خوب، غذايي است كه تركيب آن مطابق با نيازهاي تغذيه اي بدن باشد و در عين حال سالم و بدون آلودگي به مصــرف انسان رسيده باشد. تغذيه نادرست هميشه از كمبود مواد مغذي حاصل نمي شود، بلكه در بسياري از موارد غذاي خوب و كافي با دست انسان به غذاي آلوده يا بي ارزش و بالاخره زيان بخش تبديل مي شود

٠٨:٥٠ - چهارشنبه ١ اسفند ١٣٩٧

خواص تاثیرگذاری قارچ گانودرما تا چه حد واقعیت دارد؟
در طب شرقی از گیاهان و قارچ‌های مختلفی استفاده می‌شود. در این بین، قارچ گانودرما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و خواص بیشماری برای آن تعریف شده است اما تا چه حد این خواصی که به این قارچ نسبت داده می شود واقعیت دارد؟ این مطلب اطلاعات کاملی را در خصوص این قارچ به شما میدهد.

٠٨:٤٦ - سه شنبه ٣٠ بهمن ١٣٩٧

تغذیه کارکنان در محیط کار چگونه باید باشد؟
روند رو به گسترش شهرنشینی، اشتغال افراد خانواده در بیرون از منزل و خصوصا اجبار به کار، و کسب درآمد برای تامین هزینه های رو به تزاید زندگی موجب می شود که خانواده ها و خصوصا زوج های جوان گاهی در دو و یا سه شیفت کار کنند و همین امر آنها را از تهیه و صرف غذا در خانه محروم می کند.

٠٨:٤٣ - دوشنبه ٢٩ بهمن ١٣٩٧

چطور کودک بد غذا را غذا خور کنیم؟
بیشتر والدین از بی میلی و کم غذا خوردن کودکان خود در رنج هستند . بی اشتهایی و یا بد غذایی کودک یکی از مشکلات تغذیه ای است که باید آن را جدی گرفت چرا که این معظل در نهایت می تواند منجر به سوءتغذیه شود.

١١:٠١ - يکشنبه ٢٨ بهمن ١٣٩٧

رمز سلامتی با انتخاب روغن سالم
مصرف متعادل و متنوع از روغنها و چربی های غذایی در ارتقاء سلامت و پیشگیری از بیماریها مفید خواهد بود . این راهنما ضمن آشنا کردن خوانندگان محترم با انواع چربی ها و روغن ها ، توصیه های کاربردی را برای انتخاب روغنی سالم را ارائه می نماید.

١١:٢٦ - چهارشنبه ٢٤ بهمن ١٣٩٧

واقعیت های باورنکردنی در خصوص نوشیدنی های شیرین
در ایالات متحده از هر سه کودک، روزانه دو کودک دست کم یک لیوان نوشیدنی حاوی شکر افزوده می نوشند. حدود 30 درصد از این کودکان روزانه دو لیوان یا بیشتر از اینگونه نوشیدنی ها می نوشند.تا زمانی که قیمت این نوشیدنی ها پایین است کودکان طبعا به مصرف آنها روی می آورند.

٠٨:٠٣ - سه شنبه ٢٣ بهمن ١٣٩٧

با دنیای نوشیدنی ها آشنا شوید
نوشيدني ها، بخش مهمي از نياز روزانه بدن را به مایعات برای سوخت و ساز مواد تامين مي کنند. همانگونه که انتخاب يک نوشيدني مفيد و مغذي تأثير مطلوبي در سلامت شخص دارد، عدم دقت در انتخاب آن نیز مي تواند سلامت را به خطر اندازد. نوع آشاميدني بايد متناسب با آب و هوا انتخاب شود.

٠٩:٣٥ - سه شنبه ١٦ بهمن ١٣٩٧

برای تقویت حافظه یتان این 4 ماده غذایی را فراموش نکنید
اگر احساس فراموشی می کنید، ممکن است این مشکل ناشی از کمبود خواب یا دلایل دیگری همچون ژنتیک، سطح فعالیت بدنی و شیوه زندگی و عوامل محیطی باشد. با این حال، شکی نیست که رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت مغز دارد.بهترین منو برای تقویت حافظه و عملکرد مغز موجب جریان خون خوب مغز می شود

١٤:٠١ - سه شنبه ٩ بهمن ١٣٩٧

غذاهایی که می توانند در باروری شما تاثیر گذار باشند
به گفته انجمن پزشکی باروری آمریکا ، ناباروری حدود 10 درصد از جمعیت را تشکیل می دهد.. در حالی که زوج ها نمی توانند همه علل ناباروری را کنترل کنند، ولی می توانند عادت های غذایی خود را کنترل کنند. و تغذیه و وزن سالم هر دو طرف می توانند تأثیر قابل توجهی بر توانایی باروری داشته باشد.

٠٩:٠١ - يکشنبه ٧ بهمن ١٣٩٧

چاقی تهدید سلامت امروز و فردا
به طور كلى چاقى عبارت است از عدم تعادل بین انرژى دریافتى و انرژى مصرفى، كه با ذخیره بیش از حد چربى نمایان مى شود. در حقیقت براى تجمع چربى در بدن هیچ ظرفیت محدود و معینى وجود ندارد و وقتى كه ذخایر سلول هاى چربى اشباع مى شود بدن شروع به افزایش تعداد سلول هاى چربى مى كند که تعداد سلول ها هیچ گاه كم نخواهد شد، بلكه فقط پُر و خالى مى شوند

١٠:٠٩ - شنبه ٦ بهمن ١٣٩٧

کلسیم چیست و چرا به کلسیم نیاز داریم؟
کلسیم یک عنصر شیمیایی ( ماده معدنی ) است که برای زنده ماندن اندام ها یا ارگانیسم ها ضروری است. کلسیم 39% از مواد معدنی بدن را شامل می شود، 99% کلسیم موجود در بدن در استخوان ها و بدن است و 1% باقی مانده در بافت ها و اندام های دیگر است هم چنین کلسیم در بسیاری از غذاها وجود دارد.

٠٨:٢٥ - چهارشنبه ٣ بهمن ١٣٩٧

راهکار هایی که به شما در انتخاب غذاهای سالم و کم کالری در خارج از خانه کمک می کند
امرزوه یکی از تفریحات افراد به خصوص ایرانی ها غذاخوردن در رستوران است . همانطور که خوردن یکی از لذت های دنیا است اما با مدنظر قرار دادن چند نکته می توانیم بدون نگرانی از چاقی و اضافه وزن در رستوران غذا میل کنید.

٠٨:٤٠ - سه شنبه ٢ بهمن ١٣٩٧

از مزایای مصرف شیر و تولید آن چه می دانید؟
شيــر يك غذاي كامل است و به دليل دارا بودن انواع املاح و بسياري از ويتامين ها نقش مهمي در رشــد و حفظ سلامت انسان دارد. شير و فرآورده هاي لبني مهم ترين منبع تامين كلسيم مي باشد و مصرف آن جهت حفظ سلامت و استحكام استخوان ها، دندان ها و پوست توصيه مي شود.

2 3 4 5 6 7 8 9 10 صفحه بعدی >>