هر سال با شروع فصل سرما آنفولانزا در نقاط مختلف دنیا شیوع پیدا می کند . آنفلوانزای فصلی با شروع ناگهانی تب ، سرفه (معمولاً خشک) ، سردرد ، درد عضلانی و مفاصل ، ضعف شدید (احساس ناخوشایند) ، گلو درد و آبریزش بینی مشخص می شود

» عضویت «

این قسمت ویژه تغذیه دانان شاغل در طرح تحول سلامت می باشد وبرای دسترسی به آن باید عضو سایت شوید.

مناسبت ماه

کتابخانه دیجیتال

رویدادهای تصویری

13/9/1398

در زمان ابتلا به آنفولانزا چه مواد غذایی مصرف کنیم؟

هر سال با شروع فصل سرما آنفولانزا در نقاط مختلف دنیا شیوع پیدا می کند . آنفلوانزای فصلی با شروع ناگهانی تب ، سرفه (معمولاً خشک) ، سردرد ، درد عضلانی و مفاصل ، ضعف شدید (احساس ناخوشایند) ، گلو درد و آبریزش بینی مشخص می شود

11/6/1398

اگر قدرت خرید گوشت قرمز را ندارید این مواد غذایی می توانند به تامین آهن بدنتان کمک کنند

بيش از يك قرن است كه آهن به عنوان يك ماده مغذي ضروري شناخته شده است. باوجود دسترسي وسيع به مواد غذايي غني از آهن در قرن 21 هنوز كمبود تغذيه­اي آهن و كم خوني فقر آهن شايع ترين بيماري كمبود تغذيه­اي در دنيا است.

1/5/1398

در زمان گرما زدگی دوغ کم نمک و آب میوه های آبدار را فراموش نکنید

گرما زدگی یک بیماری مرتبط با گرما است که می تواند در شرایطی که فرد در معرض درجه حرارت بالا قرار گیرد رخ دهد. در واقع در این شرایط توانایی بدن برای مقابله با گرما و تنظیم حرارت بدن دچار اختلال ودمای درون بدن افزایش می یابد و فرد دچار گرمازدگی می شود.

26/4/1398

دچار سنگ کلیه هستید، مصرف نوشابه و ماءالشعیر را محدود کنید

سنگ کلیه به ذرات کوچک و سختی در کلیه گفته می شود که بیشتر در دهه های چهارم و پنجم زندگی فرد را درگیر می کند. کسانی که سابقه ی خانوادگی سنگ کلیه دارند 2 برابر دیگر افراد در معرض ابتلا به سنگ کلیه هستند.

بیشتر

6/11/1397

کلسیم چیست و چرا به کلسیم نیاز داریم؟

کلسیم یک عنصر شیمیایی ( ماده معدنی ) است که برای زنده ماندن اندام ها یا ارگانیسم ها ضروری است. کلسیم 39% از مواد معدنی بدن را شامل می شود، 99% کلسیم موجود در بدن در استخوان ها و بدن است و 1% باقی مانده در بافت ها و اندام های دیگر است هم چنین کلسیم در بسیاری از غذاها وجود دارد.

30/10/1397

مکمل های مورد نیاز دوران بارداری

در دوران بارداری برای سلامت مادر و جنین مصرف برخی از مکمل ها ضروری است که در این مقاله انوع مکمل ها و نحوه مصرف آنها توضیح داده شده است.

22/10/1397

با اسيد فوليك (ويتامين B9) و نقش آن در سلامت آشنا شوید

اسيد فوليك ( فولات ) يكي از ويتامين هاي گروهB و محلول در آب بشمار مي رود. نقـش اسيد فوليك در عملكرد طبيعي مغز حياتي است و نقش مهمي در سلامت رواني ايفا مي كند. اسيد فوليك به ويژه در دوران هاي رشد سريع مانند كودكي، سنين بلوغ و بارداري مهم است. اين ويتامين ارتباط نزديكي با ويتامين B12 براي تشكيل گلبول هاي قرمز خون وخونسازي دارد.

2/10/1397

ایران رتبه 98 را از بین 100 کشور دنیا درمصرف لبنیات از آن خود کرده است!!

لبنیات که یکی از گروه های مهم هرم غذایی را به خود اختصاص داده است که این گروه شامل شیر، ماست، پنیر، دوغ، بستنی و کشک است که از نظر ارزش غذایی یکسان هستند و می توانند جایگزین یکدیگر شوند.

بیشتر

12/5/1398

از هر 5 نوزادی که متولد می شود 3 نوزاد در ساعات اولیه تولد با شیر مادر تغذیه نمی شود

شیر مادر یک غذای کامل تا شش ماهگی کودک است که به تنهایی تمام نیازهای کودک را تا شروع تغذیه تکمیلی فراهم می کند و این فرصت می تواند رشد و نمو کودک سالم را توسعه دهد.

7/12/1397

اصول کلی تغذیه تکمیلی کودکان

شيرمادر تا پايان شش ماهگي به تنهايي و بدون اضافه كردن هيچ نوع غذاي كمكي براي رشد طبيعي شيرخوار كافي است.بعد از شش ماهگي نيازهاي غذايي شيرخوار فقط با شيرمادر تأمين نمي‌شود و كودك بايد از غذاهاي نيمه جامد استفاده نمايد. در صورتيكه كودك با توجه به كارت رشد، كمبود وزن داشته باشد

29/11/1397

چطور کودک بد غذا را غذا خور کنیم؟

بیشتر والدین از بی میلی و کم غذا خوردن کودکان خود در رنج هستند . بی اشتهایی و یا بد غذایی کودک یکی از مشکلات تغذیه ای است که باید آن را جدی گرفت چرا که این معظل در نهایت می تواند منجر به سوءتغذیه شود.

23/10/1397

هر آنچه که باید از تغذيه كودك 5-1 ساله بدانید

شيرخواران از يك سالگي به بعد، علاوه بر غذاهايي كه خوردنشان را در سال اول زندگي ياد گرفته اند، بايد از غذاي سفره خانواده نيز استفاده كنند. اين كودكان رشد سريع دارند و مقاومت كافي در مقابل بسياري از بيماري ها را هم ندارند و دندان هايشان نيز كامل نشده است.

بیشتر

25/8/1398

چاقی تا چه حد در ناباروری زوجین تاثیرگذار است؟

ناباروري از سوي سازمان جهاني بهداشت به عنـوان يكـي از مهمترين مشكلات بهداشت عمومي مطرح است. مشکل ناباروری در تمام دنیا در حدود 15% از زوجین سنین باروری را درگیر می نماید و کیفیت زندگی و روابط زوجین و حتی سلامت روحی و روانی آنان را تحت تاثیر قرار می دهد.

22/8/1398

با چه مواد غذایی در مقابل آلودگی هوا بدنمان را محافظت کنیم؟

در زمان آلودگی هوا برای حفاظت از اثرات منفی آن باید مواد غذایی خاصی مصرف شود تا سلامت مان به خطر نیفتد.در این مطلب تمام مواد غذایی که به این امر کمک می کند توضیح داده شده است.

14/7/1398

نکات تغذیه ای برای مسافران پیاده روی اربعین

پیاده روی اربعین برای زیارت حرم سیدالشهدا یکی از توصیه شده ترین اعمال است که به همین دلیل هر ساله تعداد زیادی از شیعیان با پای پیاده به سمت کربلا حرکت می کنند تا روز اربعین به زیارت بپردازند. دانستن یک سری نکات تغذیه ای به شما کمک می کند که سفری راحت و با سلامت داشته باشید.

8/7/1398

5 ماده غذایی که به بهبود زخم شما کمک می کند

همه ما زخم را تجربه می کنیم. بیشتر زخم ها در افراد سالم هنگامی که تمیز و عاری از عفونت باشند ، به سرعت بهبود می یابند ، در حالی که انواع دیگر زخم ها جدی تر هستند و اغلب به مداخله پزشکی نیاز دارند.

بیشتر

این قسمت ویژه متخصصان تغذیه می باشد و برای دسترسی به آن باید عضو سایت شوید.