چاپ        ارسال به دوست

آیا با رژیم گرفتن گرسنه می شوید ؟

فیبر: فیبر به افراد کمک می کند تا برای مدت طولانی تری احساس سیری کنند، قند خون را کاهش می دهد و کالری کمی دارد.

روزانه حداقل 25 گرم فیبر برای زنان و 38 گرم از آن برای مردان مورد نیاز است. اکثر بزرگسالان روزانه تنها 15 گرم فیبر از رژیم غذایی خود دریافت می کنند.

چگونه می توان میزان مصرف فیبر در برنامه غذایی را افزایش داد ؟

 غلات و حبوبات از منابع خوب فیبر هستند. همچنین فیبر در میوه ها، سبزیجات و دانه ها وجود دارد.

اگر می خواهید فیبر بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه نمائید؛ در کنار آن میزان مایعات مصرفی را افزایش دهید تا دچار نفخ یا یبوست نشوید.

در ادامه به مواد غذایی که فیبر بالایی دارند اشاره می نمائیم :

کنگر فرنگی: نوعی گیاه یک ساله است که غنچه آن خوراکی بوده و خواص بسیاری دارد. جهت دریافت مقدار فیبر مورد نیاز روزانه به مقدار زیادی از آن نیاز است . یک کنگرفرنگی متوسط حاوی 7 گرم فیبر و 60 کیلوکالری انرژی می باشد.

برای طبخ این گیاه، کافی است آن را بخارپز نمائید و گلبرگ های اطراف را بعد از بخار پز شدن جدا کرده و وسط آن را با سس خانگی (لیمو ، فلفل ، کمی روغن زیتون) به عنوان سالاد در کنار غذا میل نمائید.


 

آلوبخارا: یک واحد ( حدود 4 عدد ) آلو حاوی 3گرم فیبر است . آلو به کاهش قند خون، افزایش احساس سیری و جلوگیری از گرسنگی کمک می کند.


پاستا: شاید کمی تعجب آور باشد که پاستا هم دارای فیبر می باشد. در هر فنجان پاستای پخته شده 3گرم فیبر وجود دارد. این ماده غذایی شما را پر انرژی نگه می دارد و تا مدت طولانی تری احساس سیری می نمائید.

پاستا را با پیاز نگینی شده، گوجه فرنگی، زیتون، فلفل دلمه، جعفری و ریحان خرد شده به همراه کمی روغن، نمک و فلفل میل نمائید.


پسته: هر 20 عدد آن دارای 3 گرم فیبر، 3 گرم پروتئین، 80کیلوکالری و 6گرم چربی است. به علاوه حاوی بیش از 30 نوع ویتامین و مواد معدنی می باشد.

اگر نگران چربی آن هستید، باید گفت پسته جزء کم چربی ترین و کم کالری ترین آجیل هاست و 90% چربی آن چربی مفید است.

سیب: یک سیب کوچک حاوی 5/3 گرم فیبر و 60 کیلوکالری است. سیب حاوی یک ترکیب طبیعی است که باعث افزایش سوزاندن چربی در بدن و همچنین افزایش توده عضلانی می شود.

ترجمه و تلخیص : مونا خدادای و الهام طریقی ؛ کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

منبع : www.webmed.com

 


١١:١٨ - چهارشنبه ٢٩ آذر ١٣٩٦    /    شماره : ١٤٢٩٩٥    /    تعداد نمایش : ٥٥٨


نظرات بینندگان
کاربر مهمان
1396/11/10 10:51
0
0
ممنونم از این مقاله ی خوبه تون دقیقا وقتی میخوام. رژیم بگیرم خیلی گرسنه میشم در میان وعده ها
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 





پربازدید ها

جدیدترین اخبار