١٠:٠٩ - شنبه ٦ بهمن ١٣٩٧

کلسیم چیست و چرا به کلسیم نیاز داریم؟
کلسیم یک عنصر شیمیایی ( ماده معدنی ) است که برای زنده ماندن اندام ها یا ارگانیسم ها ضروری است. کلسیم 39% از مواد معدنی بدن را شامل می شود، 99% کلسیم موجود در بدن در استخوان ها و بدن است و 1% باقی مانده در بافت ها و اندام های دیگر است هم چنین کلسیم در بسیاری از غذاها وجود دارد.

١٣:٢٣ - يکشنبه ٣٠ دی ١٣٩٧

مکمل های مورد نیاز دوران بارداری
در دوران بارداری برای سلامت مادر و جنین مصرف برخی از مکمل ها ضروری است که در این مقاله انوع مکمل ها و نحوه مصرف آنها توضیح داده شده است.

٠٩:٣٦ - شنبه ٢٢ دی ١٣٩٧

با اسيد فوليك (ويتامين B9) و نقش آن در سلامت آشنا شوید
اسيد فوليك ( فولات ) يكي از ويتامين هاي گروهB و محلول در آب بشمار مي رود. نقـش اسيد فوليك در عملكرد طبيعي مغز حياتي است و نقش مهمي در سلامت رواني ايفا مي كند. اسيد فوليك به ويژه در دوران هاي رشد سريع مانند كودكي، سنين بلوغ و بارداري مهم است. اين ويتامين ارتباط نزديكي با ويتامين B12 براي تشكيل گلبول هاي قرمز خون وخونسازي دارد.

٠٠:٣٧ - يکشنبه ٢ دی ١٣٩٧

ایران رتبه 98 را از بین 100 کشور دنیا درمصرف لبنیات از آن خود کرده است!!
لبنیات که یکی از گروه های مهم هرم غذایی را به خود اختصاص داده است که این گروه شامل شیر، ماست، پنیر، دوغ، بستنی و کشک است که از نظر ارزش غذایی یکسان هستند و می توانند جایگزین یکدیگر شوند.

٢٢:٠١ - يکشنبه ٢٥ آذر ١٣٩٧

شير و ارزش غذايي آن
شيــر يك غذاي كامل است و به دليل دارا بودن انواع املاح و بسياري از ويتامين ها نقش مهمي در رشــد و حفظ سلامت انسان دارد. شير و فرآورده هاي لبني مهم ترين منبع تامين كلسيم مي باشد و مصرف آن جهت حفظ سلامت و استحكام استخوان ها، دندان ها و پوست توصيه مي شود.

٠٧:١٠ - دوشنبه ١٩ آذر ١٣٩٧

فقرید را بشناسید
يد يكي از ریزمغذی های ضروری است که بدن براي ساختن هورمون هاي تيروئيد به آن نياز دارد

٠٨:٠٠ - يکشنبه ١١ آذر ١٣٩٧

با هرم غذایی ایرانی آشنا شوید (2)
قرار گرفتن موادغذايي در بالاي هرم كه كمترين حجم را در هرم اشغال مي كند به اين معني است كه افراد بزرگسال بايد از اين دسته از مواد غذايي كمتر مصرف كنند (مانند قندها و چربي ها). هر چه از بالاي هرم به سمت پايين نزديک مي شويم حجمي كه گروه هاي غذايي به خود اختصاص مي دهند بيشتر مي شود ؛ به اين معني كه مقدار مصرف روزانه اين دسته از مواد غذايي بايد بيشتر باشد.

٢٠:٠٩ - شنبه ١٠ آذر ١٣٩٧

با هرم غذایی ایرانی آشنا شوید(1)
هرم غذايي نشان دهنده گروه هاي غذايي و موادي است كه در هر گروه جاي مي گيرند.

٠٨:٤١ - يکشنبه ٢٧ آبان ١٣٩٧

اثرات اعجاب انگیز آنتی اکسیدانها بشناسید
تحقيقــات نشان داده است كه برخي از اين غذاها به عنوان بخشي از يك رژيم غذايي كاملا" سالم مي توانند بسياري از امراض مرتبط با افزايش سن را به تاخير بياندازند.

١٤:٥٨ - سه شنبه ٨ آبان ١٣٩٧

از فواید ویتامین D در سلامت استخوان و پیشگیری از پوکی استخوان بدانید
ويتامين D براي استحكام استخوانها ضروريست. ویتامین D به جذب کلسیم و فسفر از روده کمک کرده و موجب بکار گیری این مواد معدنی در ساختمان استخوان ها و دندان ها می شود.

٢١:٥٦ - شنبه ٥ آبان ١٣٩٧

مکمل های غذایی ضرورت یا تهدید؟
تبليغات گسترده شركت هاي توليد كننده انواع مكمل هاي غذايي و تصور اينكه اين مواد مغذي به اندازه كافي در منابع غذايي وجود ندارد باعث مصرف بي رويه اين گونه مكمل شده كه گاها مصرف توام و با دوز بالا علاوه بر پرداخت هزينه هاي گزاف ،عوارض ناگواري را براي بعضي مصرف كنندگان بجا مي گذارد.

١١:٣٩ - پنج شنبه ٧ دی ١٣٩٦

آیا ویتامین C و عنصر روی می توانند با بیماری سرماخوردگی مبارزه کنند؟
همیشه مصرف ویتامین C برای محافظت از بدن در برابر سرماخوردگی قابل بحث بوده است

٢٢:٤٥ - سه شنبه ١٤ دی ١٣٩٥

ارتباط سطح ویتامین D خون با علائم افسردگی در بزرگسالان
ارتباط سطح ویتامین D خون با علائم افسردگی در بزرگسالان

١٢:٣٤ - دوشنبه ١٥ آذر ١٣٩٥

چگونه از کمبود ویتامین D پیشگیری کنیم ؟
چگونه از کمبود ویتامین D پیشگیری کنیم ؟

١٥:١١ - دوشنبه ١١ خرداد ١٣٩٤

يد چيست و چرا اهميت دارد؟
يد چيست و چرا اهميت دارد؟ يد يك ماده مغذي مورد نياز براي زندگي انسان است كه بايد به طور روزانه مصرف شود. حياتي ترين نقش يد در بدن شركت در ساختمان هورمون هاي تيروئيد مي باشد. هورمون هاي تيروئيد در رشد و تكامل جسمي و عصبي، عملكرد طبيعي مغز و سيستم عصبي، حفظ دماي بدن، توليد انرژي و سوخت و ساز نقش دارند.

١٢:٤٤ - سه شنبه ٢٩ ارديبهشت ١٣٩٤

كمبود ويتامين A در كودكان
ویتامين A يكي از مواد مغذي و مهم است كه نقش اساسي در سلامت بدن انسان را به عهده دارد و كمبود شديد آن در كودكان مي تواند منجر به كوري شود.