١٢:٤٤ - شنبه ١٩ آبان ١٣٩٧

مواد غذایی که صورت شما را زیبا می کنند
خوردن انواع گوناگون میوه ها، سبزیجات و غلات سبوس دار، یک مجموعه ی کامل از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی را داراست که در حفظ سلامت پوست، چشم ها، لثه ها، ناخن ها و موها در وضعیت خوب نقش کلیدی دارند.

١٣:٣٤ - سه شنبه ١٥ آبان ١٣٩٧

از فواید چای به عنوان نوشیدنی قدیمی ما ایرانی ها چه می دانید؟
چاي يك نوشيدني قديمي است كه از برگ هاي يك گياه هميشه سبز گرمسيري به نام Camellia sinesis از خانواده Thea Ceae تهيه مي شود كه در حال حاضر در 50 كشور دنيا مورد استفاده قرار مي گيرد و پس از آب دومين نوشيدني رايج در سراسر دنيا محسوب مي شود.

٠٨:٠٠ - يکشنبه ١٣ آبان ١٣٩٧

چگونه ارزش تغذيه اي فست فود را افزايش دهيم؟
صرف بي رويه فست فود ها مي تواند مشكلاتي را براي سلامت ايجاد كند. چاقی و اضافه‌وزن، بیماری‌های قلبی و عروقی و اختلالات گوارشی و کبد از عوارض مصرف اين مواد می باشد زیرا اين نوع غذاها با كالرى، نمك و چربى به ویژه اسید چرب اشباع بالا و ويتامين و مواد معدنى اندك، در دراز مدت خطر ابتلا به فشارخون بالارا افزايش مي‌دهند.

١٥:١٦ - يکشنبه ٦ آبان ١٣٩٧

نمك تصفيه شده يددار يا نمك دريا؟
چندي است كه تبليغات گسترده و بي اساس از نمك دريا باعث شده كه مصرف كنندگان دچار سردرگمي شده وعلي رغم توصيه هاي وزارت بهداشت مبني بر مصرف نمك يددار تصفيه شده هنوز عده اي براين باورند كه نمك دريا علاوه برملح سديم و يد داراي املاحي مانند كلسيم و منيزيم است كه براي بدن مفيد مي باشد .

٢٢:١٥ - شنبه ٧ مهر ١٣٩٧

آیا از ظروف مسی برای پخت و پز استفاده کنیم؟
مراجع علمی از جمله سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) استفاده از ظروف مسی را برای پخت و پز به ویژه غذاهائی که ماهیت اسیدی و ترش دارند توصیه نمی کنند چون لایه داخلی ظرف را از بین می‌برند و باعث ورود بیش از اندازه مس به غذا و بدن می‌شود وباعث اختلال در جذب کلسیم و آهن را شده و در کبد رسوب کرده و مسمومیت ایجاد می‌کند .

١٢:٤٨ - يکشنبه ١٧ دی ١٣٩٦

17 روش موثر برای جلوگیری از سرماخوردگی
برای جلوگیری از سرماخوردگی 17 روش توصیه می شود.

٢١:١٢ - شنبه ٩ دی ١٣٩٦

تغذیه و آلودگی هوا
می توان با مصرف مواد غذایی مناسب و متعادل بدن را در برابر آلاینده ها محافظت نمود.

١١:١٨ - چهارشنبه ٢٩ آذر ١٣٩٦

آیا با رژیم گرفتن گرسنه می شوید ؟
این مواد غذایی به کنترل اشتها کمک می کنند.

١٠:٤٦ - سه شنبه ٣٠ آبان ١٣٩٦

کاروب (خرنوب)؛ جایگزینی برای شکلات
خرنوب طعم شبیه شکلات دارد و یک جایگزین عالی برای کاکائو ، شکلات و مواد قندی می باشد.

١١:١٢ - شنبه ٢٧ آبان ١٣٩٦

صبح خود را با سبزیجات آغاز کنید.
در این مطلب به چند توصیه‌ی ساده برای افزودن سبزیجات به وعده ی صبحانه اشاره می شود

٢٣:٥٤ - سه شنبه ١ دی ١٣٩٤

هر روز چه قدر آب بخوریم؟
هر روز چه قدر آب بخوریم؟

٢٣:٥٧ - سه شنبه ١٢ آبان ١٣٩٤

آیا گوشت قرمز و سوسیس و کالباس سرطان زا هستند؟
آیا گوشت قرمز و سوسیس و کالباس سرطان زا هستند؟

١٥:٠٦ - سه شنبه ٢٧ مرداد ١٣٩٤

انتخاب گوشت گاو يا گوشت بوفالو در سبد غذايي؟
انتخاب گوشت گاو يا گوشت بوفالو در سبد غذايي؟

١١:٠٨ - چهارشنبه ٢٤ تير ١٣٩٤

نمك تصفيه شده يددار يا نمك دريا؟
نمك تصفيه شده يددار يا نمك دريا؟

١٥:٥٢ - چهارشنبه ١٠ تير ١٣٩٤

رمز سلامتی با انتخاب روغن سالم
مصرف متعادل و متنوع از روغنها و چربی های غذایی در ارتقاء سلامت و پیشگیری از بیماریها مفید خواهد بود . این راهنما ضمن آشنا کردن خوانندگان محترم با انواع چربی ها و روغن ها ، توصیه های کاربردی را برای انتخاب روغنی سا لم را ارائه می نماید.

پربازدید ها

جدیدترین اخبار