٠٨:٢٥ - چهارشنبه ٣ بهمن ١٣٩٧

راهکار هایی که به شما در انتخاب غذاهای سالم و کم کالری در خارج از خانه کمک می کند
امرزوه یکی از تفریحات افراد به خصوص ایرانی ها غذاخوردن در رستوران است . همانطور که خوردن یکی از لذت های دنیا است اما با مدنظر قرار دادن چند نکته می توانیم بدون نگرانی از چاقی و اضافه وزن در رستوران غذا میل کنید.

٠٨:٤٠ - سه شنبه ٢ بهمن ١٣٩٧

از مزایای مصرف شیر و تولید آن چه می دانید؟
شيــر يك غذاي كامل است و به دليل دارا بودن انواع املاح و بسياري از ويتامين ها نقش مهمي در رشــد و حفظ سلامت انسان دارد. شير و فرآورده هاي لبني مهم ترين منبع تامين كلسيم مي باشد و مصرف آن جهت حفظ سلامت و استحكام استخوان ها، دندان ها و پوست توصيه مي شود.

٠٨:٥٤ - چهارشنبه ٢٦ دی ١٣٩٧

اگر نمک زیاد مصرف می کنید ، مراقب سرطان معده باشید
مصرف زياد نمك بعنوان يكي از ريسك فاكتورهاي اصلي فشار خون بالا و بيماري هاي قلبي عروقي شناخته شده است و پيامد هاي ديگر آن از جمله سرطان معده امروزه مورد توجه خاص مجامع علمي قرار دارد.

٠٩:٣٠ - دوشنبه ١٧ دی ١٣٩٧

5 توصیه غذایی سازمان جهانی بهداشت در سال جدید میلادی
مصرف هر نوع ماده غذایی و نوشیدنی می تواند روی توانایی بدن برای مبارزه با عفونت ها و همچنین احتمال چاقی، دیابت، فشار خون، بیماری های قلبی و سرطان های مختلف در آینده تاثیر گذارد.

٠٩:٠٤ - شنبه ٨ دی ١٣٩٧

ميوه ها، پيام آور سلامتي
میوه يكي ازگروه هاي مهم هرم غذايي است كه به دليل دارابودن مواد مغذي گوناگون مثل ويتامينهاي گروه B،ويتامين C ،A و املاح معدني گوناگون نقش مهمي در پیشگیری از بیماری های مختلف دارند.

٠٨:٣٦ - چهارشنبه ٥ دی ١٣٩٧

طعم خوب سلامتی با مصرف سبزیجات
مصرف روزانه سبزی ها به دليل دارابودن مواد مغذي گوناگون مثل ويتامينهاي گروه B،ويتامينCو ويتامينA، املاح معدني مي تواند نقش مهمي در تقويت سيستم ايمني بدن و جلوگيري از ابتلا به بيماري ها دارد

٠٠:٢١ - چهارشنبه ٢٨ آذر ١٣٩٧

توصيه هاي تغذيه اي بلندترين شب سال
در حال حاضر اولين علت مرگ و مير ايراني ها بيماري هاي غير واگير است.طبق آمار سازمان بهداشت جهاني 63 درصد علل مرگ و مير هاي دنيا مربوط به بيماري هاي غير واگير است.

٠٠:١٠ - شنبه ١٧ آذر ١٣٩٧

از فواید مصرف ماهی، هدیه دریا خود را محروم نکنید
گوشت ماهی دارای پروتئین مرغوب با قابلیت هضم آسان و ضریب هضمی 96% است. به علت وجود چربی امگا-3 موجود در گوشت ماهی مصرف آن باعث کاهش میزان چربی و کلسترول خون می شود.

١٧:٢٤ - چهارشنبه ٧ آذر ١٣٩٧

مضرات مصرف زياد مواد قندي
امروزه متاسفانه شاهد افزايش روز افزون مصرف قند و محصولات شيرين هستيم. به تدريج كه ذائقه ي مردم به غذاهاي شيرين عادت مي كند، كارخانجات مواد غذايي نيز روز به روز، محصولات شيرين تري بــه بــازار روانه مي كنند و اين سيكل معيوب، پيوسته در حال چرخش است.

٢٣:٣٤ - دوشنبه ٥ آذر ١٣٩٧

راهنماي خريد مواد غذائي براي كاهش وزن
تغيير شيوه زندگي از يك سو و تغيير عادات غذائي و تمايل به مصرف غذاهاي آماده و فوري (فست فودها)،غذاهاي خياباني و پركالري روند اضافه وزن و چاقي و به موازات آن بيماری هاي ناشي از چاقي و اضافه وزن مانند ديابت، فشارخون، بيماريهاي قلبي ، عروقي و ... متاسفانه روند رو به افزايشي را در كشور دارد و به اين دليل هزينه هاي درمان و مراقبت از اين بيماريها بارمالي زيادي را به دوش دولت و خانواده‌ها خواهد گذاشت. لذا يكي از راهكارهاي مبارزه با چاقي و اضافه وزن انتخاب درست مواد غذائي است.

١٢:٤٣ - شنبه ٣ آذر ١٣٩٧

از فواید نان های سبوس دار غافل نشوید
در نان سبوس دار، به طور میانگین، دو برابر ویتامین ، مواد معدنی و مواد فیبری نسبت به نان سفید وجود دارد.

٠٨:٠٠ - سه شنبه ٢٩ آبان ١٣٩٧

چگونه از چربی ها وروغن ها درست استفاده کنیم؟
بیماری های قلبی و عروقی و سرطانها مهمترین علل مرگ و میر در کشور ما می باشند که یکی از دلایل آن مصرف غذاهای چرب و سرخ شده و الگوی غلط مصرف روغن های خوراکی است.کاهش مصرف چربیها و استفاده درست از روغن ها نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به این بیماریها دارد.

٠٨:١٤ - دوشنبه ٢٨ آبان ١٣٩٧

غذاهاي سنتي یا غذاهای آماده ؟؟ انتخاب شما چیست
تغيير سنت هاي گذشته و شيوه هاي جديد زندگي منجر به تغيير در الگوهاي غذايي از جمله مصرف زياد فست فودها و غذاهاي غير خانگي ،دريافت چربي هاي و كاهش مصرف سبزي و ميوه شده است.

١٢:٣٢ - شنبه ٢٦ آبان ١٣٩٧

با مصرف غذاهای فراسودمند ، سود ببرید
امروزه غذاهای فراسودمند( Functional foods )و یا غذا های عمل گرا بعنوان راهکاری در حفظ سلامت تغذیه ای مطرح شده وتولید آنها روز به روز افزایش می یابد.

١٢:٤٤ - شنبه ١٩ آبان ١٣٩٧

مواد غذایی که صورت شما را زیبا می کنند
خوردن انواع گوناگون میوه ها، سبزیجات و غلات سبوس دار، یک مجموعه ی کامل از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی را داراست که در حفظ سلامت پوست، چشم ها، لثه ها، ناخن ها و موها در وضعیت خوب نقش کلیدی دارند.

١٣:٣٤ - سه شنبه ١٥ آبان ١٣٩٧

از فواید چای به عنوان نوشیدنی قدیمی ما ایرانی ها چه می دانید؟
چاي يك نوشيدني قديمي است كه از برگ هاي يك گياه هميشه سبز گرمسيري به نام Camellia sinesis از خانواده Thea Ceae تهيه مي شود كه در حال حاضر در 50 كشور دنيا مورد استفاده قرار مي گيرد و پس از آب دومين نوشيدني رايج در سراسر دنيا محسوب مي شود.

٠٨:٠٠ - يکشنبه ١٣ آبان ١٣٩٧

چگونه ارزش تغذيه اي فست فود را افزايش دهيم؟
صرف بي رويه فست فود ها مي تواند مشكلاتي را براي سلامت ايجاد كند. چاقی و اضافه‌وزن، بیماری‌های قلبی و عروقی و اختلالات گوارشی و کبد از عوارض مصرف اين مواد می باشد زیرا اين نوع غذاها با كالرى، نمك و چربى به ویژه اسید چرب اشباع بالا و ويتامين و مواد معدنى اندك، در دراز مدت خطر ابتلا به فشارخون بالارا افزايش مي‌دهند.

١٥:١٦ - يکشنبه ٦ آبان ١٣٩٧

نمك تصفيه شده يددار يا نمك دريا؟
چندي است كه تبليغات گسترده و بي اساس از نمك دريا باعث شده كه مصرف كنندگان دچار سردرگمي شده وعلي رغم توصيه هاي وزارت بهداشت مبني بر مصرف نمك يددار تصفيه شده هنوز عده اي براين باورند كه نمك دريا علاوه برملح سديم و يد داراي املاحي مانند كلسيم و منيزيم است كه براي بدن مفيد مي باشد .

٢٢:١٥ - شنبه ٧ مهر ١٣٩٧

آیا از ظروف مسی برای پخت و پز استفاده کنیم؟
مراجع علمی از جمله سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) استفاده از ظروف مسی را برای پخت و پز به ویژه غذاهائی که ماهیت اسیدی و ترش دارند توصیه نمی کنند چون لایه داخلی ظرف را از بین می‌برند و باعث ورود بیش از اندازه مس به غذا و بدن می‌شود وباعث اختلال در جذب کلسیم و آهن را شده و در کبد رسوب کرده و مسمومیت ایجاد می‌کند .

١٢:٤٨ - يکشنبه ١٧ دی ١٣٩٦

17 روش موثر برای جلوگیری از سرماخوردگی
برای جلوگیری از سرماخوردگی 17 روش توصیه می شود.

٢١:١٢ - شنبه ٩ دی ١٣٩٦

تغذیه و آلودگی هوا
می توان با مصرف مواد غذایی مناسب و متعادل بدن را در برابر آلاینده ها محافظت نمود.

١١:١٨ - چهارشنبه ٢٩ آذر ١٣٩٦

آیا با رژیم گرفتن گرسنه می شوید ؟
این مواد غذایی به کنترل اشتها کمک می کنند.

١٠:٤٦ - سه شنبه ٣٠ آبان ١٣٩٦

کاروب (خرنوب)؛ جایگزینی برای شکلات
خرنوب طعم شبیه شکلات دارد و یک جایگزین عالی برای کاکائو ، شکلات و مواد قندی می باشد.

١١:١٢ - شنبه ٢٧ آبان ١٣٩٦

صبح خود را با سبزیجات آغاز کنید.
در این مطلب به چند توصیه‌ی ساده برای افزودن سبزیجات به وعده ی صبحانه اشاره می شود

٢٣:٥٤ - سه شنبه ١ دی ١٣٩٤

هر روز چه قدر آب بخوریم؟
هر روز چه قدر آب بخوریم؟

٢٣:٥٧ - سه شنبه ١٢ آبان ١٣٩٤

آیا گوشت قرمز و سوسیس و کالباس سرطان زا هستند؟
آیا گوشت قرمز و سوسیس و کالباس سرطان زا هستند؟

١٥:٠٦ - سه شنبه ٢٧ مرداد ١٣٩٤

انتخاب گوشت گاو يا گوشت بوفالو در سبد غذايي؟
انتخاب گوشت گاو يا گوشت بوفالو در سبد غذايي؟

١١:٠٨ - چهارشنبه ٢٤ تير ١٣٩٤

نمك تصفيه شده يددار يا نمك دريا؟
نمك تصفيه شده يددار يا نمك دريا؟

١٥:٥٢ - چهارشنبه ١٠ تير ١٣٩٤

رمز سلامتی با انتخاب روغن سالم
مصرف متعادل و متنوع از روغنها و چربی های غذایی در ارتقاء سلامت و پیشگیری از بیماریها مفید خواهد بود . این راهنما ضمن آشنا کردن خوانندگان محترم با انواع چربی ها و روغن ها ، توصیه های کاربردی را برای انتخاب روغنی سا لم را ارائه می نماید.