چاپ        ارسال به دوست

راهکار هایی که به شما در انتخاب غذاهای سالم و کم کالری در خارج از خانه کمک می کند

1-      از صرف غذا در رستوران­های بوفه­ای و با انتخاب آزاد خودداری کنید.

مطالعات نشان داده­اند هرچه قدرت انتخاب مواد غذایی توسط فرد بیشتر باشد، کالری بیشتری هم دریافت می­کند. اگر در رستوران­های بوفه­مانند غذا می­خورید، از هرکدام از غذاها یک تکه برندارید و فقط مقدار محدودی از آن­ها را انتخاب کنید.

2-      قبل از آن­که غذایی را سفارش دهید، به ظرف غذای بقیه­ی افراد حاضر در رستوران نگاه کوچکی بیندازید.

اگر در رستورانی هستید که مقدار زیادی غذا را سرو می­کند، بهترین حالت برای کنترل وسوسه­ها این است که اطمینان یابید با یک ظرف پر از غذا مواجه نخواهید شد.

3-      به محض این که روی صندلی خود نشستید، یک لیوان آب سفارش دهید.

از خدمتکار رستوران بخواهید که یک بطری آب برای شما بیاورد و قبل از آن که شروع به خوردن غذا بکنید، یک لیوان پر از آب بنوشید. به این ترتیب شما می­توانید اشتهای خود را کنترل کنید. آب همچنین کمک می­کند که مقدار زیاد از مایعات دیگر مثل نوشابه یا آب­میوه مصرف نکنید.


4-      قبل از دستور غذا، درخصوص لیست غذایی سؤال کنید.

همیشه نمی­توان پیش­بینی کرد که یک غذا تا چه اندازه چاق­کننده است؛ پس بنابراین از خدمتکار رستوران درخصوص نحوه­ی تهیه­ی غذا سؤال کنید. از این که بخواهید سبزیجات بدون سس یا گوشت بدون چربی سفارش دهید، نگران نباشید. در عوض اطمینان یابید آن­چه که خواسته­اید فراهم شده است.

5-      اولین کسی باشید که غذا را سفارش می­دهد.

ممکن است به رستورانی وارد شوید که پر از غذاهای وسوسه­انگیز باشد و به سختی بتوانید یک غذای سالم را انتخاب کنید. برای آن­که سفارش بقیه­ی افراد شما را به انتخاب یک غذای ناسالم سوق ندهد، قبل از آن­ها غذای خود را سفارش دهید.

6-      صرف غذا را با سوپ یا سالاد شروع کنید.

سوپ به شما کمک می­کند که احساس سیری کرده و بنابراین از غذای اصلی زیاد مصرف نکنید. در یکی از مطالعات دیده شده که وقتی افراد در ابتدا سوپ مصرف می­کردند، مقدار کالری دریافتی آن­ها از طریق غذای اصلی 20% کمتر می­شد. در فصل تابستان می­توانید ابتدا سالاد بدون سس مایونز سفارش دهید؛ که آن­هم به همین صورت عمل می­کند.

7-      مقدار بیشتری از سبزیجات کنار غذا را سفارش دهید.

در بیشتر رستوران­ها مقدار سبزیجات سفارشی خیلی کم است. برای این­که اطمینان یابید غذایتان مقدار کافی ویتامین و مواد معدنی را تأمین کرده­است، مقدار بیشتری از سبزیجات کنار غذا یا سالاد را سفارش دهید.

8-      قبل از آن­که غذایتان آماده شود، خود را با نان سیر نکنید.

اگر در ابتدا نان را سرو می­کنند و شما می­دانید که نمی­توانید مقاومت کنید، از خدمتکار بخواهید که آن را برگرداند و بعداً بیاورد. اگر دوست دارید قبل از غذای اصلی چیزی بخورید، می­توانید چند عدد زیتون سفارش دهید.

 


9-      به خدمتکار اجازه ندهید که مرتب لیوان نوشیدنی شما را پر کند.

نوشابه­ها مقدار زیادی کالری دارند و باید مراقب باشید که چه مقدار از آن­ها را مصرف می­کنید. اگر خدمتکار لیوان نوشیدنی شما را پر می­کند، کنترل مقدار دریافتی کمی سخت است.

10-   مراقب دسری که انتخاب می­کنید باشید.

دسرها هم همانند سایر غذاها می­توانند چاق­کننده باشند؛ پس با دقت آن­ها را انتخاب کنید. بهتر است از انواع دسرهای میوه­ای سفارش دهید و یا آن را با شریک خود صرف نمایید. از افزودن خامه بر روی دسر خودداری کنید.

 


٠٨:٢٥ - چهارشنبه ٣ بهمن ١٣٩٧    /    شماره : ١٤٩٣٠٢    /    تعداد نمایش : ٤٦٥


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: