چرا تشنه می شویم؟

چرا تشنه می شویم؟

تشنگی پیغام نیاز بدن به آب است. هرچند این نیاز ممکن است کاملا فردی بوده و به شرایط روانی و فیزیولوژیک فرد بستگی داشته باشد. برخی افراد ممکن است روزی 2 لیوان آب بنوشند در حالیکه برخی ممکن است نیاز به 2 لیتر آب در روز داشته باشند.

با مصرف سه عدد گردو، بادام درختی و فندق  قلب خود را سالم نگه دارید

با مصرف سه عدد گردو، بادام درختی و فندق قلب خود را سالم نگه دارید

بیماری های قلبی عروقی (CVD) یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در دنیا است و تغییر در سبک زندگی می تواند احتمال ابتلا در برابر بیماری های قلبی را به حداقل برساند. کالج قلب و عروق امریکا تمامی افراد را به رعایت از یک رژیم متعادل برای حفاظت از سلامت قلب توصیه می کند.

توصیه های تغذیه ای ایام نوروز

توصیه های تغذیه ای ایام نوروز

برای بهره مندی از تغذیه سالم و الگوی صحیح تغذیه به منظور حفظ سلامتی در ایام نوروز توصیه های این مطلب را به خاطر بسپارید.

موقع خرید آجیل ، میوه و شیرینی شب عید چه مواردی را رعایت کنیم؟

موقع خرید آجیل ، میوه و شیرینی شب عید چه مواردی را رعایت کنیم؟

با توجه به شیوع بیماری کرونا در دنیا به خصوص در کشور ما مثل سال های قبل آیین دید و بازدید های عید برای حفظ سلامتی وجود ندارد، اما به هر حال با توجه به تعطیلی ها درایام عید، معمولا برنامه غذایی روزانه تغییر می کند و این تغییرات ممکن است سلامت افراد را به خطر بیندازد.

قانون هایی طلایی برای  حفظ سلامتی و شادابی

قانون هایی طلایی برای حفظ سلامتی و شادابی

شرایط زندگی امروزی باعث شده است که الگوی غذایی و سبک زندگی ما تغییر یابد . در خصوص تغذیه تغییرات گسترده ای رخ داده است که به طور کلی مصرف برخی از مواد غذایی نسبت به دهه های پیشین افزایش و مصرف برخی کاهش یافته است .

این ۲۰عادت غذایی  باعث سلامتی و عدم ابتلا به دیابت ، سکته قلبی  و کبد چرب  می شود

این ۲۰عادت غذایی باعث سلامتی و عدم ابتلا به دیابت ، سکته قلبی و کبد چرب می شود

در حال حاضر با توجه به شیوه چاقی و بی تحرکی در جامعه شیوع بیمار یها ی غیر واگیر همچون پر فشاری خون، دیابت، سرطان و کبد چرب و بیماری ها ی قلبی و عروقی افزایش یافته است .بنابراین برای حفظ سلامتی خود می توان این ۲۰عادت غذایی باعث سلامتی و عدم ابتلا به دیابت ، سکته قلبی و مغزی و کبد چرب شد.

ویتامین B2 در چه مواد غذایی وجود دارد؟

ویتامین B2 در چه مواد غذایی وجود دارد؟

ویتامین B2 یا ریبو فلاوین یکی از ویتامین های محلول در آب است که محل ذخیره عمده ای در بدن ندارد. ریبوفلاوین برای متابولیسم قندها، اسیدهای آمینه و چربی ها ضروری می باشد .