ویتامین B2 در چه مواد غذایی وجود دارد؟

ویتامین B2 در چه مواد غذایی وجود دارد؟

ویتامین B2 یا ریبو فلاوین یکی از ویتامین های محلول در آب است که محل ذخیره عمده ای در بدن ندارد. ریبوفلاوین برای متابولیسم قندها، اسیدهای آمینه و چربی ها ضروری می باشد .

اطلاعاتی از ویتامین B1 ( تیامین)

اطلاعاتی از ویتامین B1 ( تیامین)

این ویتامین به نام ویتامین 1B یا تیامین یا آنورین معروف است که یک ویتامین محلول در آب محسوب می شود.نقش اساسی آن شرکت در فرآیند متابولیسم و انتقال پیام عصبی است.

ویتامین B5 ( اسید پانتوتنیک)

ویتامین B5 ( اسید پانتوتنیک)

ویتامین B5 که یکی از ویتامین های محلول در آب است در بسیاری از مواد غذایی وجود دارد و موارد کمبود بالینی آن نادر است.

ویتامین E را بیشتر بشناسید

ویتامین E را بیشتر بشناسید

ویتامین E یکی از 4 ویتامین محلول در چربی است که به عنوان یک آنتی اکسیدان نقش اساسی در حفاظت از بدن در برابر آسیب های ناشی از اکسیژن فعال که در جریان متابولیسم تشکیل می شود یا در محیط زیست صورت می گیرد، بر عهده دارد. جذب این ویتامین مانند سایر ویتامین های محلول در چربی بستگی به وجود چربی در رژیم غذایی و عملکرد مناسب سیستم صفراوی و لوزالمعده دارد.

روی عنصری مهم  برای رشد و بلوغ

روی عنصری مهم برای رشد و بلوغ

روی (Zinc) یک ماده معدنی ضروری است که در واکنشهای بسیاری در بدن انسان نقش داشته و کمبود آن باعث عوارض جدی می گردد.

مصرف مکمل ویتامین دی (D)  را فراموش نکنید

مصرف مکمل ویتامین دی (D) را فراموش نکنید

ویتامین D نقش های متعددی در بدن دارد که از جمله آن شرکت در متابولیسم کلسیم و فسفر در سلامت استخوان و تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری ها از جمله بیماری های تنفسی و کرونا است.

کلسیم چیست و چرا به کلسیم نیاز داریم؟

کلسیم چیست و چرا به کلسیم نیاز داریم؟

کلسیم یک عنصر شیمیایی ( ماده معدنی ) است که برای زنده ماندن اندام ها یا ارگانیسم ها ضروری است. کلسیم 39% از مواد معدنی بدن را شامل می شود، 99% کلسیم موجود در بدن در استخوان ها و بدن است و 1% باقی مانده در بافت ها و اندام های دیگر است هم چنین کلسیم در بسیاری از غذاها وجود دارد.

با اسيد فوليك (ويتامين B9) و نقش آن در سلامت آشنا شوید

با اسيد فوليك (ويتامين B9) و نقش آن در سلامت آشنا شوید

اسيد فوليك ( فولات ) يكي از ويتامين هاي گروهB و محلول در آب بشمار مي رود. نقـش اسيد فوليك در عملكرد طبيعي مغز حياتي است و نقش مهمي در سلامت رواني ايفا مي كند. اسيد فوليك به ويژه در دوران هاي رشد سريع مانند كودكي، سنين بلوغ و بارداري مهم است. اين ويتامين ارتباط نزديكي با ويتامين B12 براي تشكيل گلبول هاي قرمز خون وخونسازي دارد.

فقرید را بشناسید

فقرید را بشناسید

يد يكي از ریزمغذی های ضروری است که بدن براي ساختن هورمون هاي تيروئيد به آن نياز دارد.

اثرات اعجاب انگیز آنتی اکسیدانها بشناسید

اثرات اعجاب انگیز آنتی اکسیدانها بشناسید

تحقيقــات نشان داده است كه برخي از اين غذاها به عنوان بخشي از يك رژيم غذايي كاملا" سالم مي توانند بسياري از امراض مرتبط با افزايش سن را به تاخير بياندازند.