با گروه حبوبات و مغز دانه ها آشنا شوید

با گروه حبوبات و مغز دانه ها آشنا شوید

این گروه شامل انواع حبوبات مانند نخود، انواع لوبیا، عدس، باقلا، لپه، ماش و مغز دانه ها مانند گردو، بادام، فندق، بادام زمینی و ... می باشند. این گروه منبع خوبی برای تامین پروتئین، املاح و برخی ویتامین ها هستند .

با گروه گوشت و تخم مرغ آشنا شوید

با گروه گوشت و تخم مرغ آشنا شوید

گروه گوشت و تخم مرغ منابع تامین کننده پروتئین می باشند. پروتئین ها به عنوان اجزای سازنده استخوان، ماهیچه، غضروف، پوست و خون عمل می کنند. آنها هم چنین به عنوان واحد های سازنده آنزیم ها، هورمون ها و ویتامین ها عمل می کنند.

با گروه میوه ها آشنا شوید

با گروه میوه ها آشنا شوید

گروه میوه ها شامل انواع میوه‌ ها و آب میوه طبیعی می‌با شد. میوه‌ ها نیز مانند سبزی ها در مقایسه با گروه‌ های دیگر انرژی ( هر واحد 60 کیلو کالری ) و پروتئین کمتری دارند.

با گروه لبنیات آشنا شوید

با گروه لبنیات آشنا شوید

گروه لبنیات شامل شیر و فرآورده های آن (ماست، پنیر، کشک، بستنی و دوغ) می باشد .این گروه دارای کلسیم، پروتئین، فسفر، ویتامین B12 و B2و سایر مواد مغذی می باشد و بهترین منبع تامین کننده کلسیم است که برای رشد و استحکانم استخوان و دندان ضروری است. میزان توصیه شده مصرف روزانه لبنیات 3-2 واحد است .

با گروه سبزی ها آشنا شوید

با گروه سبزی ها آشنا شوید

سبزی ها یکی از گروه های غذایی هرم غذایی هستند که توصیه می شود تمامی افراد سالم به صورت روزانه 3 تا 5 واحد از این گروه در برنامه غذایی خود استفاده کنند.

با گروه نان و غلات آشنا شوید

با گروه نان و غلات آشنا شوید

یک برنامه غذایی سالم موجب سلامت جسم و روان می شود .هرفرد برای دستیابی به سلامت، نیاز به مصرف روزانه تمام گروه های غذایی دارد . مواد غذایی به 6 گروه اصلی غذایی تقسیم می شوند که یکی از این گرو ها نان و غلات است.

از مزایای مصرف شیر و تولید آن چه می دانید؟

از مزایای مصرف شیر و تولید آن چه می دانید؟

شيــر يك غذاي كامل است و به دليل دارا بودن انواع املاح و بسياري از ويتامين ها نقش مهمي در رشــد و حفظ سلامت انسان دارد. شير و فرآورده هاي لبني مهم ترين منبع تامين كلسيم مي باشد و مصرف آن جهت حفظ سلامت و استحكام استخوان ها، دندان ها و پوست توصيه مي شود.